In de maritieme branche is Kraanbedrijf Nederhoff op 26 mei 2011 met een 100- en 50 tons weg/terreinkraan, een trekker met semi -dieplader en een hoogwerker uitgerukt. De grootste afmeting 18 x 11,3 x 3,1m en het zwaarste tonnage alhier was 11,5 ton.
Aluminium heeft gunstige kwaliteiten, het is licht in gewicht en corrosiebestendig, hierdoor wordt dit metaal veelvuldig gebruikt in de scheepsbouw. Onze klant, die gespecialiseerd is in diverse soorten aluminium constructies, heeft zich dan ook meer en meer gespecialiseerd in de constructie van opbouwen voor grote jachten. Ondanks dat aluminium licht in gewicht is, zijn de gemaakte objecten dermate groot dat Kraanbedrijf Nederhoff al jaren zorg draagt voor het uitrijden alsmede het plaatsen of draaien van deze constructies.
Op donderdag 26 mei jl., hebben we een opbouw bestaande uit 3 secties, (Sectie A. 18 x 11,3m x 3,1m en een tonnage van ca. 6,0 ton, Sectie B.11,5 x 11,3m x 3,1m en ca. 11,5 ton en Sectie C.13,1 x 11,3m x 3,1m met een gewicht van ca. 8,1 ton) de fabricagehal uitgereden, buiten 180° graden gedraaid en hierna weer de fabricagehal ingereden. Het uitdagende aan dit werk was dat de secties naast dat ze steeds wat groter en zwaarder worden ook in een andere volgorde weer teruggeplaatst moesten worden in de fabricagehal. Een andere uitdaging was dat het terrein buiten de hal niet heel groot is en er tevens werkvoorraad op dit terrein is opgeslagen. Hierdoor diende er goed gekeken te worden hoe en waar we de secties konden plaatsen.
Door de jarenlange samenwerking tussen de twee bedrijven en de hierdoor opgedane kennis bij de medewerkers werden de werkzaamheden, ondanks de steeds sterker worden de wind binnen enkele uren uitgevoerd.
De klant kan de secties nu verder opbouwen om zo over enkele weken geplaatst te worden op een jacht. Hiermee is echter het werk voor hun opdrachtgever pas in een beginstadium, want de oplevering van dit jacht staat pas gepland zomer 2013.